Nyheter

Norge fortsätter stödja terrororganisationen Hamas.

Amerikas sionistorganisation anklagar Israels regering: "Medan 3000 soldater kastar ut två judiska familjer från Hebron faller raketer på Sderot utan att någonting görs". Denna organisation säger normalt ingenting emot Israels regering, men nu har de fått nog. Regeringen hade grundlurat dessa människor med att ljuga, att be dem temporärt lämna sina hus, för att därefter återkomma, men därefter rått övergivit dem.

Hamas försöker sätta upp en flotta, för att attackera Israel från havet. Israels flotta har stött på allt flera fiskebåtar etc. som har ägnat sig åt allt annat än fiske.

Judehatande anarkister har förstört en bit av det säkerhetsstängsel som Israel har byggt för att stoppa terrorister. De roade sig med att förstöra en bit som ligger inom det allmänt erkända Israel och anledningen är alltså inte att "det har tagit palestinskt land" utan rent och skärt judehat.
Har du någonsin under hela ditt liv hört att några av dessa "månniskorättsaktivister" har försökt stoppa en arabisk terrorist?
Eftersom det är vänsterextremister och araber som utfört skadegörelsen och inte "bosättare" så låter Olmerts polis dem hållas trots att deras identitet är känd och de har orsakat stora ekonomiska skador.

Reuters har än en gång upprepat sina bravader från förra sommarens alla falska inlägg om kriget i Libanon.

Fattar västvärlden inte ett smack? Mycket läsvärd artikel!

Det är nu bekräftat att Arafat dog av AIDS - vilket många misstänkte när han togs till et av världens mest kända AIDS-sjukhus....
Indien har föreslagit samarbete med Israel för skydd mot kinesiska raketer med hjäölp av förarlös israelisk helikopter.

Kommentarer
Postat av: Frederico

Allvarligt talat: har du ingen känsla för källkritik? Du länkar till en massa sionistiska sajter vars agenda så klart är uppenbar och där rapporteringen blir därefter. Dåligt.

2007-08-12 @ 20:42:51
Postat av: Webmaster

Jag tror du vet svaret. TT har ett antal dussin människor som jobbar heltid med att täcka fältet på sitt lite speciella sätt, jag är en bråkdel av en person som ägnar en stund åt det då och då.
Jag har inte en tanke på att ersätta TT, snarast enstaka opinionsstycken, jämförbara med ledare och kultursidor i mitt fall baserade på nämnda källor och inte lösa funderingar. Och visst försöker jag komplettera vad TT och vänstermedia inklusive palestinagrupper etc. glömmer bort i Mellanösternfrågan.
Ett kompliment helt enkelt.
Mina källor - vill jag ha nyheter om Sverige läser jag svenska nyheter, vill jag lära mej om Israel och antisemitism läser jag följaktligen israeliska och judiska nyheter. Är det så förvånansvärt?

2007-08-13 @ 00:15:50
Postat av: Frederico

"Är det så förvånansvärt?"
Nej, det är inte "fruktansvärt". Men det är "dåligt", vilket var ordet jag använde i posten innan.

2007-08-13 @ 06:36:47
Postat av: Webmaster

Utmärkt, så då förväntar jag mig att du betalar så jag kan anställa 50 personer!

2007-08-13 @ 10:24:01
Postat av: Ökenvandring

Frederico, israelnationalnews.com nyhetssammanställningar hänvisar alltid till orginalkällan. Du kan ex. finna "nyheten" om Arafat på Ha'aretz, eller Amman (jordansk nyhetssajt), för att nämna några.
ps - webmaster, har länkat till din förträffliga sida.

2007-08-13 @ 23:49:34
URL: http://okenvandring.blogspot.com
Postat av: Frederico

Om jag har förstått det rätt så är själva nyheten den att Arafats doktor har bekräftat att Arafat hade HIV-virus i kroppen. Som israelnationalnews.com formulerar det:
"Arch-terrorist Yasser Arafat?s doctor has confirmed the long-circulating rumors that the PLO chairman had AIDS ? though the doctor insists Israel poisoned Arafat as well, causing his death."
Det som enligt min mening är lite märkligt är deras rubriksättning:
"Confirmed: Arafat Died of AIDS"
Såvitt jag kan se av israelnationalnews.com's rapportering (eller Haaretz rapportering) så har påståendet att AIDS orsakade Arafats död inte alls bekräftats av doktorn. Dom på israelnationalnews.com verkar dra sina egna slutsatser och blanda ihop dom slutsatserna med den egentliga nyheten (dokrorns bekräftelse). Knappast professionellt enligt min mening.

2007-08-14 @ 17:34:52
Postat av: Ökenvandring

Visst, det finns en viss bias där. Samtidigt dör man inte av HIV, utan av AIDS...Personligen brukar jag dock inte läsa Arutz Sheva, finns bättre källor.

2007-08-15 @ 16:57:40
URL: http://okenvandring.blogspot.com
Postat av: Webmaster

Ja, där finns många nyhetskällor och det enda sättet att få en viss översyn är att läsa de man tycker att man har tid med. Jämför
man ett antal källor, är det mer sannolikt att man får en känsla vad som verkligen har hänt. Har något hänt kan man söka på nyckelorden på news.yahoo.com eller något liknande. Att jämföra med TT, som till mycket hög grad hämtar sina nyheter om Israel från AFP eftersom de vet att de har ungefär samma uppfattning om Mellanöstern och i huvudsak använder palestinaarabiska journalister.
Ta mej som EN nyhetskälla på svenska . . . . .

2007-08-15 @ 17:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0