Bush och allergiska vänsterbloggar

TT DN SvD har plötsligt kommit på att Bush har upprepat vad både FN:s Säkerhetsråd har avhandlat ett antal gånger, och som IAEA i stort sett har givit upp om, med sin muslimska chef. Den helt förutsägbara reaktionen hos alla vänsterbloggar blommar upp med massor av absurda kommentarer. Jag vet inte om reaktionerna hade varit annorlunda om FN hade sagt exakt samma sak, om Ryssland och Kina hade slutat lägga sina veton i Säkerhetsrådet om att ta kärnvapenhotet från Iran på allvar. Att jag inte har den blekaste aning om VARFÖR vänstermaffian vill att Ahmedblabla ska utveckla kärnvapen, är klart. Irans hårda arbete att producera långdistansmissiler som når mycket längre än Israel, också nog för att nå Stockholm, är välkänt.

Om Ahmadinejad kämpat så förtvivlat om att utveckla kärnenergi för fredligt ändamål, hade han då gjort sitt bästa för att hemlighålla utvecklingen? Varför har han drivit Irans ekonomi i botten, med snabb ökning av arbetslöshet, om han månade om människornas energibehov? De kan inte ens köpa nog bensin i sitt oljeproducerande land..... eftersom han av någon förunderlig anledning lägger all energi på "fredlig kärnenergi" men är helt ointresserad av att raffinera olja till bensin. En bok om honom, som jag inte har läst, verkar läsvärd i recensionerna. Jag kan också påminna om en länk jag har nämnt tidigare.

Vissa tvivlar på att Saddam utvecklade massförstörelsevapen (Weapons of Mass Destruction) - men söker du Saddam WMD hittar du massor.

Den irakiske generalen Georges Sada har skrivit boken "Saddam's Secrets" (även på svenska) om utvecklingen av WMD, hur de gömdes före invasionen. Video på hans tal i Los Angeles om dessa WMD i mars 2006 finns på Internet, www.bigpicweblog.com När det i israelisk press visades satellitbilder på tunga transporter från Irak via Syrien till Bekaadalen, var jag högeligen förundrad över att inget av detta trängde fram till svenska media.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0